Yhteiselle kirkkovaltuustolle esitetään Hirsikankaan leirikeskuksen remontointia 10 vuoden käyttöä turvaavin toimenpitein

Yhteinen kirkkovaltuusto päättää kokouksessaan 5.12.2023 Hirsikankaan leirikeskuksen tulevaisuudesta. Yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli kokouksessaan Hirsikankaan leirikeskuksen tulevaisuustyöryhmän raporttia ja päätti esityksestään yhteiselle kirkkovaltuustolle.

Hirsikankaan leirikeskuksen tulevaisuustyöryhmän työskentelyn tuloksena hallintojohtaja esitti, että Hirsikankaan leirikeskuksen rakennuksia korjataan rajoitetusti siten, että käyttöä turvaavilla toimenpiteillä voidaan toimintaa jatkaa enintään 10 vuoden ajan. Korjaukset ovat rakennusterveysasiantuntijan mukaan tehtävä viivytyksettä, mikäli kiinteistön käyttöä aiotaan leirityössä jatkaa. Hankesuunnitelman 10.10.2023 mukainen kustannusarvio on 252 480 €.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että Hirsikankaan leirikeskusta korjataan esitetyllä tavalla äänin 7-5.

Hirsikankaan leirikeskukseen liittyvä uutisseuranta (ylasavonseurakunnat.fi)

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 21.11.2023

Pykälä (domus.evl.fi)