Kiinteistöt

Ylä-Savon seurakuntayhtymä hoitaa jäsenseurakuntiensa kiinteistöt.

►Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien kiinteistöt

► Tarjouspyynnöt

Myynnissä olevat kohteet

Okt-tontti Rantalankuja tontti nro 14 (op-koti.fi)

Okt-tonti Rantalankuja tontti nro 15 (op-koti.fi)

Okt-tontti Melakuja tontti nro 4 (op-koti.fi)

Okt-tontti Melakuja tontti nro 5 (op-koti.fi)

Myyntiin valmistelussa olevat kohteet

Iisalmen pappilan (puupappila), Rantalan pappila (kivipappila), Keiteleen ja Lapinlahden kanttorilat.

Uutinen 25.3.2024: Kiinteistöjä ja tontteja tulee myyntiin

Kiinteistöpäällikkö Jarno Rönkkö
Puhelinnumero: 044 733 5240
Sähköpostiosoite: jarno.ronkko@evl.fi

Kiinteistöstrategia

Kiinteistöstrategia vuosille 2021–2030 hyväksyttiin

Yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi päivitetyn kiinteistöstrategian vuosille 2021-2030. Kiinteistöstrategian luonnosvaiheessa seurakuntaneuvostojen lausuntojen pohjalta realisoitaviksi ehdotetuista kiinteistöstä nousi takaisin kehittäviin Tuomiranta Iisalmessa, Alapitkän kirkko ja Väärnin leirikeskus Lapinlahdella sekä Laukkalan kirkko Pielavedellä. Varpaisjärven ja Keiteleen seurakuntaloista luovutaan käyttöiän päättyessä.

”Yhdestäkään kirkosta tai kappelista ei olla luopumassa. Varpaisjärven ja Keiteleen seurakuntataloista luovutaan käyttöiän päättyessä ja mietitään näihin sitten muita tilankäyttöratkaisuja. Uusia rakennuksia näiden tilalle ei tulla näillä näkymin rakentamaan”, kertoo Ylä-Savon seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Jarno Rönkkö.

Päivitetty kiinteistöstrategia ei tuo juurikaan välittömiä käyttötaloussäästöjä, vaan käyttötalouden säästöt painottuvat strategiakauden loppupuolelle, kun kohteista luovutaan käyttöiän päätyttyä ja järkevät korvaavat tilaratkaisut löydetään. Strategia tarkoitus on myös vähentää tulevaisuuden investointikuluja.

Kiinteistöstrategia vuosille 2021–2030 (verkko-pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä