Pielaveden Kirkon ja Lehtolammin hautausmaalla hautaoikeuden menetyksiä hoidon laiminlyönnin vuoksi

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti julistaa hautaoikeuksia menetetyksi Pielaveden Kirkon ja Lehtolammin hautausmaalla haudan hoidon laiminlyönnin vuoksi yhteensä lähes 300 haudalle

Päätöstä on edeltänyt ajalla 19.5.2020–19.5.2021 vuoden kestänyt kuulutusmenettely. Tuona aikana 93 haudan omaiset ovat lupautuneet kunnostamaan ja hoitamaan haudan.

Hautaoikeiden menettäneillä haudoilla olevat muistomerkit, rakennelmat tai muut esineet siirtyvät seurakunnalle ilman vastiketta, jos hautapaikan haltija ei ole kuuden kuukauden kuluttua hautaoikeuden päättymisestä vienyt niitä pois. Koska haudoille tiedotukset ajoittuvat kesäkaudelle 2022, niin kivet poistettaneen vasta aikaisintaan marraskuulla 2022.

Hautaoikeuden menetyksestä julkaistaan vielä kuulutus Pielavesi-Keitele lehdessä, Pielaveden seurakunnan verkkosivuilla ja ilmoitustaululla.

Yhteisen kirkkoneuvoston 9.11. kokouksen pöytäkirja (pdf)

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.f

Wed Nov 10 09:48:00 EET 2021