Pielaveden ja Keiteleen seurakunnan virkoja lakkautetaan ja Nilakan seurakunnan virkoja perustetaan

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se päättää perustaa seuraavat virat 1.1.2022 lukien Nilakan seurakuntaan: kaksi nuorisotyönohjaajan virkaa, kanttorin virka ja kaksi diakoniatyöntekijän virkaa.

Yhteinen kirkkovaltuusto päättää seurakuntayhtymissä virkojen lakkauttamisesta ja perustamisesta.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on jo päättänyt Nilakan seurakunnan kirkkoherran ja kappalaisen virkojen perustamisesta ja palvelussuhteen ehdoista.

Pielaveden ja Keiteleen seurakunnat yhdistyvät 1.1.2021 Nilakan seurakunnaksi. Kirkkolain mukaan molempien seurakuntien virat tulee lakkauttaa ja tarvittavat virat ja työsuhteet perustaa uuteen 1.1.2021 aloittavaan Nilakan seurakuntaan. Muutoksista ei seuraa irtisanomisia tai uusien työntekijöiden palkkaamista. Nykyiset työntekijät siirtyvät uusiin virkoihin ja työsuhteisiin Nilakan seurakuntaan.

Yhteisen kirkkoneuvoston 9.11. kokouksen pöytäkirja (pdf)

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.f

Wed Nov 10 09:47:00 EET 2021