Iskelmäkirkko 28.4. klo 12 Pyhän Ristin kirkossa Iisalmessa

Huhtikuun lopulla Pyhän Ristin kirkossa Iisalmessa järjestettävässä iskelmäkirkossa voi kuulla tuttuja iskelmiä hieman erilaisessa ympäristössä esitettynä. Iskelmäkirkko eroaa perinteisestä sanajumalanpalveluksesta siten, että virsien tilalla lauletaan tuttuja kotimaisia iskelmiä, joita bändi soittaa. Mukana ovat mm. kappaleet: ”Sinun vuorosi loistaa”, ”Viidestoista yö”, ”Hymni rakkaudelle”, ”Pidä huolta” ja ”Sata salamaa”.

Retro mikrofoni ja laulun

”Kynnys astua kirkkoon on nyt matalalla”

“Olisi varmasti mahtavaa istua kirkon penkissä laulamassa ja samalla kuulla tuttujen iskelmäsävelien kaikuvan kirkkosalissa”, pohtii pastori Timo Dahlbacka.

Iskelmäkirkossa musiikista vastaa kanttori Ruut Rauhala bändin kanssa. Jumalanpalveluksessa soittava bändi koostuu Juhani Ahon koulun oppilaista, jotka ovat mukana koulun bänditoiminnassa ja soittavat eri instrumentteja. “On mukava päästä toteuttamaan tätä iskelmäkirkon musiikkipuolta yhdessä bändiläisten kanssa. Iskelmäkirkossa pääsee laulamaan sydämen kyllyydestä iskelmäklassikoita”, kommentoi kanttori Ruut Rauhala.

Liturgina iskelmäkirkossa toimii pastori Timo Dahlbacka. ”Nyt on kynnys astua kirkkoon matalalla”, arvioi iskelmäkirkossa avustava pastori Henna Savela. Sirkku Muilun vastuuryhmä on erilaisissa jumalanpalveluksen tehtävissä mukana ja apuna. ”Kutsummekin kaikkia iskelmämusiikin ystäviä laulamaan iskelmäkirkkoon!”

Tapahtumasta tietoa verkkosivuilla. (iisalmenseurakunta.fi)

Lisätietoja antavat

Timo Dahlbacka