Rantalan pappilan alueen kunnallistekniikan rakentamiseen haetaan lisämäärärahaa

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se myöntää muutoksena vuoden 2023 talousarvioon 19.646,56 euron suuruisen lisämäärärahan investointiosaan Rantalan pappilaan.

Alueen asemakaava on ajantasaistettu 2020 ja kaavoituksen yhteydessä on laadittu maankäyttösopimus, jossa on sovittu mm. kaavan mukaisten katujen ja kunnallistekniikan rakentamisesta alueelle sekä kustannusten jaosta Iisalmen kaupungin ja Ylä-Savon seurakuntayhtymän välillä. Sopimuksen on hyväksynyt yhteinen kirkkoneuvosto.

Rakennustöiden yhteydessä todettiin tarpeelliseksi uusia myös Rantalan kivipappilan vanha jätevesipumppaamo. Pumppaamon uusinta tehtiin muiden rakennustöiden ohessa ja lisäkustannuksia uusinnasta muodostui 17.573,28. Hankkeen kokonaiskustannukset ovat 87.846,56 euroa.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 21.11.2023

Pykälä (domus.evl.fi)