Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi 2.-4.7.2027 järjestettävien valtakunnallisten herättäjäjuhlien sopimuksen

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Sopimus tehtiin pääjärjestäjinä toimivien Herättäjä-Yhdistys ry:n ja Ylä-Savon ev.lut. seurakuntayhtymän välillä. Sopimusesityksen mukaisesti seurakuntayhtymä vastaa taloudellisesti herättäjäjuhlien aiheuttamista menoista seurakunnan talousarvion mukaisesti. Tärkeimpänä herättäjäjuhlien järjestämisen yhteistyökumppanina on Iisalmen kaupunki.

Sopimuksen myötä Ylä-Savon seurakuntayhtymälle suurimmat kustannukset ovat 70 000 avustus Herättäjäjuhlien talousarvioon, projektissa toimivan pääsihteerin ja ja toimistosihteerin palkkamenot, erikseen sovittavat mahdolliset viestinnän ja hallinnon menot.

Katariina Bergbacka
Katariina Bergbacka
hallintojohtaja
Postiosoite: Ilvolankatu 14b. Käyntiosoite: Riistakatu 11b
74100 Iisalmi

Toimin seurakuntayhtymän hallintojohtajana vastaten hallinto- ja henkilöstöhallinnon asioista. Minulle toimitetaan myös yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston käsittelyyn menevät asiat.

2023-09-20 07:22:09.0