Yhteiselle kirkkovaltuustolle esitetään Varpaisjärven kirkon muutossuunnitelmien hyväksymistä

Varpaisjärven kirkkotilatyöryhmä on tehnyt esityksen Varpaisjärven kirkon muutostöistä.

Varpaisjärven kirkon sisäkuva.

Suunnitelmat sisältävät mm. seuraavia muutoskokonaisuuksia:

• Minikeittiö ja paikka kirkkokahveille kirkkosalin perällä
  • Uusi porras ja invaluiska ulko-oven yhteyteen
  • Leikki- ja rauhoittumispaikka lapsille
  • Invaluiska alttarille ja paikka kolmelle pyörätuolille
  • Kuorin, eli alttarialueen laajennus
  • Wc kirkon eteisen yhteyteen
  • Sisäpinnat: pintojen puhdistus ja huoltomaalaus
  • Ulkopuoliset korjaukset: kivisaumojen osittainen korjaus ja kattoveden ohjaaminen maahan
  • Lehterin lattian muutos
  • Kaappitilaa soittimille lehterillä.

Kokouksesa merkittiin tietoon saatetuksi laadittu korjaustoimenpiteiden kustannusarvio ja Museoviraston asiaa koskeva myönteinen lausunto. Suunnitelmat alistetaan vielä myös Kirkkohallituksen vahvistettaviksi. Tammikuun 2022 yhteisen kirkkoneuvoston kokoukseen valmistellaan ehdotus siitä, mitä korjauksia ja muutoksia kirkossa toteutetaan nyt ehdotetuista korjaus- ja muutostöistä nyt valmistuneen kustannusarvion perusteella.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti hakea myös kirkkohallitukselta kirkon keskusrahaston korjausavustusta Varpaisjärven kirkossa vuonna 2022 tehtäviin muutostöihin mahdollisen enimmäismäärän.

Lisätietoa Varpaisjärven kirkon muutossuunnitelmista saat tästä (ylasavonseurakunnat.fi)

Yhteisen kirkkoneuvoston 30.11. kokouksen pöytäkirja (pdf)

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.f

2021-12-01 09:48:00.0