Ylä-Savon seurakuntayhtymässä tehdään aktiivista ympäristötyötä – Ympäristödiplomia haetaan jälleen

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti hakea uudelleen määräaikaisesti 4 vuotta voimassa olevaa ympäristödiplomia. Ympäristökysymykset koskettavat hyvin käytännöllisesti seurakunnan ja seurakuntayhtymän toimintaa. Kiinteistönhoidossa käytetään paljon energiaa, vettä, kemikaaleja ja tuotetaan jätteitä. Metsien, hautausmaiden ja viheralueiden hoidossa vaikutetaan suoraan luonnon elinehtoihin. Eri tuotteilla on erilaisia ympäristövaikutuksia, niinpä hankintoja tehtäessä voidaan vaikuttaa myös kulutuksen ympäristökuormaan. Tämä on pitkällä tähtäimellä myös taloudellisesti järkevä ja säästöjä tuova toimintatapa. Ympäristödiplomin myöntää kirkkohallitus ja myöntämisen edellytyksenä ympäristöohjelman laatiminen, joka ohjaa seurakuntien ja seurakuntayhtymän ympäristötyötä.

Yhteisen kirkkoneuvoston 22.2.2022 kokouksen pöytäkirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (domus.evl.fi)

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.f

Wed Feb 23 12:01:00 EET 2022