Nilakan seurakunnan seurakuntaneuvoston valitseminen vuodelle 2022

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto teki esityksen Nilakan seurakuntaneuvoston jäsenistä yhteiselle kirkkovaltuustolle.

Puheenjohtajan nuija.

Nilakan seurakunnan seurakuntaneuvoston paikkaluku on 12 Keiteleen ja Pielaveden seurakuntien yhteenlasketun jäsenmäärän perusteella. Paikat on jaettu Keiteleen ja Pielaveden seurakuntien väkilukujen suhteessa kuitenkin niin, että ensin kumpikin seurakunta saa kaksi paikkaa. Keiteleen seurakunnalle on tulossa viisi paikkaa ja Pielaveden seurakunnalle seitsemän paikkaa seurakuntaneuvostoon.

Kirkkolain mukaan seurakuntaneuvosto muodostetaan edellisen vaalin tuloksen perusteella, kun kesken vaalikauden tapahtuu seurakuntajaotuksen muutos. Seuraavat seurakuntavaalit pidetään marraskuulla 2022. Pielaveden ja Keiteleen seurakunnat yhdistyvät Nilakan seurakunnaksi vuoden 2022 alussa.

Nilakan seurakunnan seurakuntaneuvoston jäsenet vuodelle 2022

Entinen Keiteleen seurakunta:

• Hintsala Kirsti
  • Keränen Ella
  • Kukkonen Jouko
  • Nuutinen Ari
  • Rönnmark Martti

Varajäseninä toimivat: Muhos Virpi ja Tirkkonen Mirja

Entinen Pielaveden seurakunta:

• Janatuinen Pekka
  • Leppänen Paavo
  • Nousiainen Eliina
  • Pietikäinen Minna
  • Rytkönen Tuula
  • Väänänen Auli
  • Väänänen Mari

Varajäseninä toimivat: Yrjänä Sakari, Niskanen Aune ja Rautiainen Jouni.

Yhteisen kirkkoneuvoston 30.11. kokouksen pöytäkirja (pdf)

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.f

Wed Dec 01 09:44:00 EET 2021