Lapinlahden seurakunnassa vaatimattomat vaalit 10.11.2014

Lapinlahden seurakunnan vaalit olivat varsin vaatimattomat. Uurnilla kävi yhteensä 700 ihmistä, joten äänestysprosentti oli 15,2. Aikaisemmin vaaleissa äänestysprosentti oli 19,7, joten se laski reilusti. Ennakkoon Lapinlahdella kävi äänestämässä 7,6 prosenttia äänioikeutetuista (10,2).
Yhteisessä kirkkovaltuustossa on Lapinlahdella miesenemmistö (naisia 2 ja miehiä 5) ja seurakuntaneuvostoissa naisenemmistö (naisia 7 ja miehiä 5).  Nuoria luottamushenkilöitä eli alle 30 vuotiaita ehdokkaita pääsi läpi yksi ehdokas, Tuomas Lahtinen 55 äänellä seurakuntaneuvostoon.

Nuoria äänestäjiä kävi uurnilla varsin hiljaisesti. Nuorten osuus kaikista äänestäjistä oli 8 prosenttia (13 kpl). Äänioikeutettuja nuoria eli 16- ja 17-vuotiaita oli näissä vaaleissa yhteensä 3,5 prosenttia seurakunta äänioikeutetuista.

Vaalien ääniharavat yhteisessä seurakuntaneuvostossa
Lapinlahden seurakuntaneuvoston vaaleissa eniten ääniä sai Jorma Sonninen, joka sai yhteensä 108 ääntä. Seuraavina ääniharavoina toimivat Mikko Kinnunen 59 äänellä sekä Anneli Valta-Lisitsin ja Tuomas Lahtinen 55 äänellä.

Lapinlahden seurakuntaneuvostoon valittiin seuraavat 12 henkilöä.  Jos valittu henkilö on uusi luottamushenkilö, niin äänimäärän edessä on U-kirjain.

• Jorma Sonninen (108)
  • Mikko Kinnunen (59)
  • Anneli Valta-Lisitsin (55)
  • Tuomas Lahtinen (U 55)
  • Anne Niiranen (47)
  • Anu Sorjonen (U 43)
  • Anna-Liisa Koistinen (46)
  • Pia Kyyrö-Harju (U 38)
  • Eero Lehtola (37)
  • Seija Vainikainen (U 34)
  • Sirpa Rissanen (U 31)
  • Marko Oikarinen (U 26)

Ääniharavat yhteisessä kirkkovaltuustossa
Yhteisen kirkkovaltuuston vaaleissa eniten ääniä sai Jorma Sonninen, joka sai yhteensä 124 ääntä. Seuraavina ääniharavoina toimivat Tuomo Lahtinen 89 äänellä sekä Raimo Haverinen 70 äänellä ja Mikko Kinnunen 68 äänellä.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin seuraavat 7 henkilöä. Äänimäärä kerrottu suluissa. Jos valittu henkilö on uusi luottamushenkilö, niin äänimäärän edessä on U-kirjain.

• Jorma Sonninen (124)
  • Tuomo Lahtinen (89)
  • Raimo Haverinen (70)
  • Mikko Kinnunen (68)
  • Anneli Valta-Lisitsin (U 52)
  • Eero Lehtola (36)
  • Pia Kyyrö-Harju (U 43)

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kaikkien seurakuntien vaalitulokset on katsottavissa verkosta osoitteesta www.seurakuntavaalit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoja Lapinlahden seurakunnan vaaleista antaa kirkkoherra Lauri Jäntti, 040 5021 439,lauri.jantti@evl.fi

(julkaistu 10.11.2014)

Wed Dec 31 12:31:35 EET 2014