Seurakunnat mukaan Instagramiin

Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien arkea voi seurata nyt myös kuvien jakopalvelu Instagramissa. Erityisesti nuorten suosimassa sosiaalisen median palvelussa tavoitteena on kertoa seurakuntien arjesta ja ihmisistä jaettavien kuvien avulla mm. eri tapahtumista, leireiltä ja kerhoista.

Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat jakaa kuvia, kommentoida toisten käyttäjien kuvia ja tykätä niistä. Palvelua käytetään mobiililaitteilla. Seurakunnat löytää Instagramista tunnuksella ylasavonseurakunnat.

Sosiaalisen median kanavista seurakunnat ovat mukana myös Facebookissa sekä Twitterissä, joissa tarjotaan tietoa mm. tulevista tapahtumista, kerhoista, leireistä ja muista ajankohtaisista asioista. Sosiaalisen median palveluihin kirjautuminen ei korvaa seurakuntien verkkosivuja tai muita viestintäkanavia, vaan ovat osa monikanavaisen viestinnän kehittämistä. Monikanavaisella viestinnällä tarkoitetaan viestintää, jossa viestejä lähetetään kohderyhmä kohtaisesti, useita eri kanavia hyödyntäen.

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, vastaava tiedottaja Hanna Lehtonen, 044 7335 290,hanna.l.lehtonen@evl.fi

(julkaistu 13.8.2014)

Wed Dec 31 11:42:43 EET 2014