Sonkajärven seurakunnan kirkkoherran virka avautunee uudelleen haettavaksi syksyllä

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti 6.6. kokouksessaan, että Sonkajärven seurakunnan meneillään ollut hakuprosessi kirkkoherran viran täyttämiseksi raukeaa. Uuden hakukierroksen aloittamisesta tuomikapituli päättää Sonkajärven seurakuntaneuvoston ja seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston lausuntojen pohjalta elokuussa.

Sonkajärvii srk uutinen kuva verkko_THUMB.png

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti 6.6. kokouksessaan, että Sonkajärven seurakunnan meneillään ollut hakuprosessi kirkkoherran viran täyttämiseksi päättyy. Virka on ollut useamman kerran haettavana ja virkaan ei ole viran kelpoisuusehdot täyttävää hakijaa.

Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvosto päätti jo aiemmin keväällä pyytää Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulilta lupaa aloittaa uusi hakukierros kirkkoherran viran täyttämiseksi.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti pyytää nyt uudelleen Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvostolta lausunnot kirkkoherran viran julistamisesta haettavaksi ja erityisistä tarpeista, joita tähän virkaan kohdentuu. Lisäksi seurakuntaneuvoston tulee toimittaa mahdollinen pyyntö luvasta välillisen vaalin toimittamiseen, mikäli kirkkoherran valitsee seurakuntaneuvosto. Myös Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteiselle kirkkoneuvostolle on annettu mahdollisuus lausunnon antamiseen kirkkoherran viran avaamisesta uudelleen haettavaksi. Lausunnot on pyydetty toimittamaan tuomiokapitulille viimeistään 7.8.2019, jonka jälkeen tuomiokapituli käsittelee asiaa aikaisintaan elokuun istunnossaan.

Sonkajärven seurakunnan nykyisellä kirkkoherralla Helena Nykäsellä on Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin viranhoitomääräys 31.8.2019 saakka.

Lisätietoja, kirkkoherra Helena Nykänen, helena.nykanen@evl.fi, 0440 711 235,

Fri Jun 07 14:40:00 EEST 2019