Sonkajärven kirkkoherran virasta päätöksiä huhtikuussa

Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvoston päättää huhtikuussa, että pyydetäänkö kirkkoherran viran ainoalle hakijalle Pirkko Olanterälle viranhoitomääräys vai julistaako tuomiokapituli viran uudelleen haettavaksi.

Uutinen_ylä savon seurakuntayhtymä_paatökset_23_THUMB.png

Sonkajärven seurakunnan kirkkoherran virkaa haki määräaikaan mennessä kaksi hakijaa: Pirkko Olanterä ja Anneli Toppinen, mutta Toppinen on perunut hakemuksensa. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on pyytänyt Sonkajärven seurakuntaneuvostolta päätöstä jatkosta.

Virkaan liittyvä vaalikokous järjestetään 10.4.2019 klo 18.30 alkaen ja valmistelijana toimii lääninrovasti Arto Penttinen. Vaalikokouksessa seurakuntaneuvosto päättää, pyydetäänkö viran ainoalle hakijalle Pirkko Olanterälle viranhoitomääräystä vai pyydetäänkö tuomiokapitulia julistamaan virka uudelleen haettavaksi.

Tuomiokapituli on antanut kirkkoherra Helena Nykäselle viranhoitomääräyksen ajalle 1.3.–31.5.2019.

Lisätietoja, notaari Janne Bovellan, 044 7050 604, janne.h.bovellan@evl.fi ja lääninrovasti Arto Penttinen, 0400 914 006, arto.penttinen@evl.fi

Tue Mar 12 12:00:00 EET 2019