Päivi Lipponen Varpaisjärvelle luennoimaan lasten koulutuksesta Afrikassa

Kansanedustaja ja eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan puheenjohtaja Päivi Lipponen saapuu luennoimaan Varpaisjärvelle 20. elokuuta yleisölle avoimeen tilaisuuteen. "Koulutus lääke Afrikan köyhyyteen” luennossaan Lipponen kertoo Kirkon ulkomaanavun Opettajat ilman rajoja -verkoston kautta tehdystä matkastaan Liberiaan.

387585_Päivi Lipponen.png

Varpaisjärvelle saadaan elokuussa varsin vaikutusvaltainen vieras, kun kansanedustaja ja eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan puheenjohtaja Päivi Lipponen saapuu kertomaan Länsi-Afrikan matkastaan Varpaisjärven seurakunnan lähetystyön järjestämään luentotilaisuuteen. Noin kaksi tuntia kestävässä tilaisuudessa Lipponen luennoi otsikolla ”Koulutus lääke Afrikan köyhyyteen" sekä kertoo työstään Opettajat ilman rajoja -verkostossa.

Opettajat ilman rajoja -verkosto tukee kehitysmaiden opettajien pedagogista osaamista ja laadukkaan opetuksen toteutumista maailman hauraimmissa valtioissa. Verkosto tukee myös globaalikasvatusta suomalaisissa kouluissa kehittämällä ja jakamalla kouluarkeen sopivia työvälineitä, malleja, menetelmiä ja uusia materiaaleja.

Luento järjestetään Varpaisjärven seurakuntasalissa ke 20.8. klo 19.00 alkaen. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Lisätietoja,

Kansanedustaja Päivi Lipponen, paivi.lipponen@eduskunta.fi

Tilaisuuden järjestelyt,

Varpaisjärven seurakunta, vapaaehtoinen lähetyssihteeri Leena Hannukainen, 040 5296 514, leena.m.hannukainen@gmail.com