Pääkohdat yhteisen kirkkoneuvoston päätöksistä 21.4.2015

Yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui 21.4.2015 ja kokouksen pääkohdat voit lukea tästä. Linkki pöytäkirjaan löytyy tiedotteen lopusta.

Yhteinen kirkkoneuvosto ilmoittaa lausuntonaan, että Metsäpirtin Pitopalvelu Ay voi hakea alkoholin anniskelun A-lupaa, koska seurakuntayhtymä on vuokrannut päärakennuksen yrittäjälle ja A-luvan myöntämisestä ei ole haittaa seurakuntayhtymän omalle toiminnalle. Asiasta äänestettiin yhteisessä kirkkoneuvostossa (äänestystulos 9-2).

Yhteinen kirkkoneuvosto merkitsi myös tietoonsa saatetuiksi 13.–15.3. pidetyn piispantarkastuksen piispan päätöslausunnon ja Ylä-Savon seurakuntayhtymän itsearvioinnin raportin. Piispa Jari Jolkkonen edellyttää seurakuntayhtymää koskien, että Ylä-Savon seurakuntayhtymä jatkaa itsearviointivaiheessa jo alkanutta johtamisjärjestelmän kehittämistä. Tavoitteena selkeyttää johtoryhmän tehtävää ja seurakuntayhtymän päätöksentekojärjestelmää. Työssä tulee ottaa huomioon mahdollinen yhtymän laajenemisen vaikutus. Työskentely aiheesta on jo aloitettu ja sitä jatketaan kevään 2015 aikana.

Yhteiselle kirkkovaltuustolle esitetään kahden tontin myymistä ja yhden vuokraamista Lapinlahdelta nykyisten vuokrasopimusten päättyessä v. 2015.

Kokouksen pöytäkirja tarkastettiin 21.4.2014 ja se on kokonaisuudessaan luettavissa täältä.

Lisätietoja,

Katariina Bergbacka