Suruun voi saada apua vertaisten ryhmästä

Iisalmen seurakunnan sururyhmä alkaa to 8.2. klo 17.30 – 19.00. Ryhmään voi ilmoittautua keskiviikkoon 31.1. saakka.

Kuivunut punainen ruusu vanhan mustavalkokuvan päällä.

Surun kanssa kulkiessa koetaan usein yksinäisyyttä, mutta toisten läsnäolo ja kokemukset surusta voivat lohduttaa, tukea ja tuoda toivoa. Sururyhmä toimii vertaistukiryhmänä, sillä ryhmässä on mahdollisuus tavata toisia surevia, vaihtaa kokemuksia ja käsitellä surua yhdessä. Jokaisella kokoontumiskerralla on eri teema, jota käsitellään ja muistellaan läheistä ihmistä.

Ryhmä on tarkoitettu aikuisille. Kun ilmoittaudut ryhmään toivomme, että menetyksestä on kulunut joitakin kuukausia. Osallistuminen ryhmään onnistuu silloin paremmin. Ryhmään voi tulla, vaikka läheisen kuolemasta olisi kulunut jo vuosia.  Sururyhmät kokoontuvat kevään aikana viisi kertaa Iisalmen seurakuntatalolla.

Ryhmään ilmoittautuminen viimeistään keskiviikkoon 31.1. mennessä Ritva Mustoselle p. 044 7335 221, ritva.mustonen@evl.fi. Ryhmiin ilmoittautuminen on jatkuvaa, ryhmiä järjestetään jatkossa, kun ilmoittautuneita tulee tarpeeksi.

Sururyhmään otetaan rajoitettu määrä osallistujia. Ryhmä kokoontuu viitenä torstaina: 8.2., 22.2., 29.2., 14.3. ja 21.3.

Lisätietoja: Iisalmen seurakunta, diakoni Ritva Mustonen p. 044 7335 221, ritva.mustonen@evl.fi

2024-01-11 08:14:18.0