Yhteisen kirkkoneuvoston kokouksen päätös 18.12.2023

Yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli ylimääräisessä kokouksessaan Hirsikankaan korjaustöiden toteuttajaa.

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Hirsikankaan leirikeskusta remontoidaan rajoitetusti

Yhteinen kirkkovaltuusto on kokouksessaan 5.12.2023 § 35 päättänyt, että Ylä-Savon seurakuntayhtymä korjaa v. 2024 Hirsikankaan leirikeskuksen rakennuksia rajoitetusti siten, että käyttöä turvaavilla toimenpiteillä voidaan toimintaa jatkaa enintään 10 vuoden ajan. Hankesuunnitelman 10.10.2023 mukainen kustannusarvio on 252 480 €. Investointiohjelmaan on varattu vuodelle 2024 korjaushankkeen toteutukseen 260.000 euroa.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti, että korjaustyöt tehdään tuntiveloitusperiaatteella rakennus-, sähkö- ja LVI-töiden osalta. Kyseessä on ns. laskutyöurakka, jossa määräriski on tilaajalla. Ylä-Savon seurakuntayhtymällä on voimassa oleva puitesopimus rakennustöiden tuntihintahankinnasta. Rakennus-tekniset työt muodostavat suurimman yksittäisen kustannuserän. Sähkö- ja LVI-töiden osuus on vähäinen. Rakennustöiden toteuttajaksi valittiin Rakennuspalvelu Jukka Pääkkönen. Esitetyllä toimijalla on hyvä tuntemus vanhojen rakennusten korjauksesta, onnistuneista sisäilmakorjauksista sekä korjaustavasta kohteessa. Kyseinen toimija on mukana rakennustöiden tuntihintahankintaa koskevassa puitesopimuksessa, joka on voimassa 30.4.2024 asti.

Hirsikankaan leirikeskus on poissa käytöstä korjausten ajan ajalla 16.12.2023-31.5.2024.

Lue lisää pöytäkirjasta Linkki avautuu uudessa välilehdessä(domus.evl.fi)

Uutiset aiheesta Hirsikankaan leirikeskus

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.fi

Katariina Bergbacka
Katariina Bergbacka
hallintojohtaja
Postiosoite: Ilvolankatu 14b. Käyntiosoite: Riistakatu 11b
74100 Iisalmi

Toimin seurakuntayhtymän hallintojohtajana vastaten hallinto- ja henkilöstöhallinnon asioista. Minulle toimitetaan myös yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston käsittelyyn menevät asiat.

Tue Dec 19 11:25:52 EET 2023