Rantalan pappilan katu- ja puistoalueet myydään Iisalmen kaupungille

Yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi Iisalmen kaupungin ostotarjouksen noin 8 895 neliön suuruisesta katu- ja puistoalueista Rantalan Pappila alueesta kauppahintaan 17.790 euroa. Kauppaan ei kuulu tontteja, eikä rakennuksia.

Kaupan taustalla on Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja Iisalmen kaupungin välille laadittu alueen asemakaavoitusta ja kunnallistekniikan rakentamista koskeva maankäyttösopimus. Sopimuksen on hyväksynyt yhteinen kirkkoneuvosto kokouksessaan 18.2.2020. Sopimuksessa on sovittu tuolloin mm. kaavoitus- ja kunnallistekniikan rakentamisesta aiheutuvien kustannusten jakaantumisesta sekä siitä, että sopimusalueen yleiset alueet (katualueet ja puistoalueet) siirtyvät kohtuulliseen kaavan mukaiseen hintaan kaupungin omistukseen ja ylläpidettäväksi.

Yhteisen kirkkovaltuuston kokouksen pöytäkirja Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Jarno Rönkkö
Jarno Rönkkö