Yhteinen kirkkoneuvosto esittää Rantalan pappilan katu- ja puistoalueiden myymistä Iisalmen kaupungille

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle Iisalmen kaupungin ostotarjouksen hyväksymistä noin 8 895 neliön suuruisesta katu- ja puistoalueista Rantalan Pappila alueesta kauppahintaan 17.790 euroa. Kauppaan ei kuulu tontteja, eikä rakennuksia.

Kaupan taustalla on Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja Iisalmen kaupungin välille on laadittu alueen asemakaavoitusta ja kunnallistekniikan rakentamista koskeva maankäyttösopimus, jonka yhteinen kirkkoneuvosto on kokouksessaan 18.2.2020 hyväksynyt.

Sopimuksessa on sovittu mm. kaavoitus- ja kunnallistekniikan rakentamisesta aiheutuvien kustannusten jakaantumisesta sekä siitä, että sopimusalueen yleiset alueet (katualueet ja puistoalueet) siirtyvät kohtuulliseen kaavan mukaiseen hintaan kaupungin omistukseen ja ylläpidettäväksi.

Yhteisen kirkkoneuvoston 25.4.2023 kokouksen pöytäkirja (domus.evl.fi).Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Katariina Bergbacka
Katariina Bergbacka
hallintojohtaja
Postiosoite: Ilvolankatu 14b. Käyntiosoite: Riistakatu 11b
74100 Iisalmi

Toimin seurakuntayhtymän hallintojohtajana vastaten hallinto- ja henkilöstöhallinnon asioista. Minulle toimitetaan myös yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston käsittelyyn menevät asiat.

Wed Apr 26 07:04:43 EEST 2023