Yhteisen kirkkovaltuuston kokoustiedote 4.4.2023

Varpaisjärven kirkolle ja Pielaveden kirkolle myönnettiin lisämäärärahaa kiinteistöhankkeiden kustannuksiin.

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto myönsi 166 000 euron lisämäärärahan Varpaisjärven kirkon korjaus- ja muutostöihin ja 47 000 euron lisämäärärahan Pielaveden kirkon julkisivun kunnostukseen ja huoltomaalaukseen.

Varpaisjärven kirkon korjaus- ja muutostöiden kokonaiskustannuksiin oli varattu vuoden 2023 talousarvioon 500 000 euroa. Hankkeen kokonaiskustannukset ovat tässä vaiheessa noin 666 500 euroa. Toteutusvaiheeseen on haettu kirkkohallitukselta avustusta. Hankkeen rakennusurakoitsijana toimii Mestarimaalaus Seppänen ja Toikka Oy ja sähköurakoitsijana Savon High Voltage Oy. Varpaisjärven kirkossa työt alkavat nyt kesäkuussa ja valmistuvat joulukuussa.

Pielaveden kirkon julkisivun kunnostukseen ja huoltomaalaukseen oli varattu vuoden 2023 talousarvioon 210 000 euroa. Hankkeen kokonaiskustannukset ovat tässä vaiheessa noin 257.000 euroa. Kirkkohallitus on myöntänyt hankkeelle avustusta noin 100 000 euroa. Hankkeen rakennusurakoitsijana toimii Sorcolor Oy. Pielaveden kirkolla työt alkavat toukokuussa ja valmistuvat elokuun aikana.

Urakoitsijat valitsi jo aiemmin yhteinen kirkkoneuvosto kilpailutusten perusteella. Valinnat tehtiin ehdollisina lisämäärärahojen myöntämiselle, joista yhteinen kirkkovaltuusto nyt päätti.

Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontui tiistaina 4.4.2023. Kokouksen pöytäkirjan voit lukea täältä (domus.evl.fi).

Katariina Bergbacka
Katariina Bergbacka
hallintojohtaja
Postiosoite: Ilvolankatu 14b. Käyntiosoite: Riistakatu 11b
74100 Iisalmi

Toimin seurakuntayhtymän hallintojohtajana vastaten hallinto- ja henkilöstöhallinnon asioista. Minulle toimitetaan myös yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston käsittelyyn menevät asiat.

Wed Apr 05 07:15:00 EEST 2023