Pielaveden Valkeiskylästä vuokrataan maa-alueita ABO Wind Oy:n tuulivoimapuiston käyttöön

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti vuokrata maa-alueen Pielaveden Valkeiskylästä tuulivoimayhtiö ABO Wind Oy:lle, mikäli hanke toteutuu. Päätös maa-alueen vuokraamisesta on vahvistettava vielä Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulissa.

Tuulivoimayhtiö ABO Wind Oy kartoittaa tuulivoimatuotannon mahdollisuuksia alueella. Suunnittelualeen rajauksen sisäpuolelle jää osittain Ylä-Savon seurakuntayhtymän omistama tila 595-422-16-112 Pappila kooltaan 1014,80 ha.

Vuokran suuruus määräytyy tuulivoimaloiden määrästä, tehosta ja sijainnista. Lisäksi maksetaan kiinteää hehtaarikohtaista korvausta tuulenottoalueille. Vuokrasopimuksessa vuokralainen saa oikeuden käyttää vuokra-aluetta tuulivoimapuiston suunnitteluun, rakentamiseen, toimintaan ja purkamiseen

Yhteisen kirkkovaltuuston 14.3.2023 kokouksen pöytäkirjaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (domus.evl.fi).

Katariina Bergbacka
Katariina Bergbacka
hallintojohtaja
Postiosoite: Ilvolankatu 14b. Käyntiosoite: Riistakatu 11b
74100 Iisalmi

Toimin seurakuntayhtymän hallintojohtajana vastaten hallinto- ja henkilöstöhallinnon asioista. Minulle toimitetaan myös yhteisen kirkkoneuvoston ja -valtuuston käsittelyyn menevät asiat.

Wed Mar 15 08:16:52 EET 2023