Pielaveden seurakuntaneuvosto päätti tehdä aloitteen yhteisen seurakunnan perustamiseksi

Pielaveden seurakuntaneuvosto päätti tehdä aloitteen oman seurakunnan lakkauttamisesta ja liittymisestä perustettavaan Ylä-Savon seurakuntaan 5.5.2020 pidetyssä kokouksessa. Päätös syntyi äänestyksen kautta äänin 7/4.

Kaupungin figuuri

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kaikki viisi seurakuntaa Keiteleen seurakunta ovat nyt tehneet päätöksen asiasta. Iisalmen ja Pielaveden seurakuntaneuvostot sekä Keiteleen kirkkovaltuusto päättivät tehdä aloitteen yhteisen seurakunnan perustamisesta. Lapinlahden, Sonkajärven ja Varpaisjärven seurakuntaneuvostot eivät päätyneet aloitteen tekemiseen.

Lausunnon antamista seurakuntien lakkauttamisesta ja yhden seurakunnan perustamisesta sekä seurakuntayhtymän purkautumisesta käsittelee seuraavaksi Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto 19.5.2020 pidettävässä kokouksessa. Yhteinen kirkkovaltuusto käsittelee asiaa 3.6.2020 kokouksessa. Tämän jälkeen asia menee Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulin käsiteltäväksi ja se voi vielä pyytää asiasta seurakunnilta lausuntoja. Lopullisen päätöksen asiasta tekee kirkkohallitus.

Julkaistut tiedotteet:

Lisää Veto 3 -hankkeesta täältä.

Lisätietoja:

Pielaveden kirkkoherra, yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja, lääninrovasti Arto Penttinen, arto.penttinen@evl.fi, 0400 914 006

Ylä-Savon seurakuntayhtymä hallintojohtaja Katariina Bergbacka, katariina.bergbacka@evl.fi, 044 7335 211

Tue May 05 15:54:57 EEST 2020