Ylä-Savon Osuuspankki tukee 10 000 euron lahjoituksella seurakuntien diakoniatyötä ja haastaa muitakin toimijoita talkoisiin

Toimitusjohtaja Mikko Paananen Ylä-Savon Osuuspankista haluaa haastaa myös alueen muita toimijoita auttamaan vaikeuksien ja hädän keskellä olevia.

“Koronapandemian seurauksena monella lähimmäisellämme on akuutti hätä. Hyvät yläsavolaiset yritysjohtajat ja yrittäjät: Haastan teidät mukaan tekemään yhteistä hyvää, lähdetään yhdessä mukaan talkoisiin!"

Peukku 200.jpg

Terveyteen ja toimeentuloon liittyvät kysymykset ja murheet koskettavat tällä hetkellä monia yläsavolaisia. Paananen kertoo, että koronapandemian jäljet näkyvät surullisella tavalla myös heillä Ylä-Savon Osuuspankissa, jonka toimintaan pandemia on vaikuttanut voimakkaasti viimeisen puolentoista kuukauden aikana. Poikkeusaika on näkynyt muun muassa luottojen maksusuunnitelmamuutosten määrissä: Hakemuksia on tullut moninkertaisesti normaaliin verrattuna.

Ylä-Savon seurakuntayhtymään kuuluvat Iisalmen, Lapinlahden ja Sonkajärven seurakunnat haluavat auttaa lahjoituksen avulla nyt erityisesti heitä, jotka ovat joutuneet äkillisesti ja ennakoimatta taloudelliseen ahdinkoon koronapandemian aikana. Seurakunnat haluavat tavoittaa sellaisia avun tarvitsijoita, jotka eivät normaalisti apua tarvitse ja avun pyytämisen kynnys saattaa olla korkea. Seurakuntien diakoniatyön tehtävänä on auttaa niitä, joiden hätä on suurin tai joita ei muulla tavoin auteta.

Ylä-Savon osuuspankin tekemä 10 000 euron lahjoitus jakautuu tasan Iisalmen, Kiuruveden, Lapinlahden, Sonkajärven ja Vieremän seurakuntien kesken.

Lisätietoja:

Iisalmen seurakunta, vs. johtava diakoniaviranhaltija Tanja Reinikainen, 044 7335 228, tanja.reinikainen@evl.fi

Lapinlahden seurakunta, diakonissa Vuokko Väätäinen, 040 7551 210, vuokko.vaatainen@evl.fi

Sonkajärven seurakunta, diakoni Pauliina Ruotsalainen, 044 7206 071, pauliina.ruotsalainen@evl.fi

Ylä-Savon Osuuspankki, toimitusjohtaja Mikko Paananen, 0400 817 036, mikko.paananen@op.fi

Thu Apr 30 17:18:00 EEST 2020