Sonkajärven kirkkoherran virka uudelleen haettavaksi

Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvosto haluaa kirkkoherran viran uudelleen haettavaksi. Uudelleen hakuun päädyttiin äänin 6–5.

Uutinen_ylä savon seurakuntayhtymä_paatökset_27_THUMB.png

Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvosto kokoontui keskiviikkoiltana 10.4.2019 ns. vaalikokoukseen, jossa päätettävänä oli, että pyydetäänkö tuomiokapitulilta viranhoitomääräystä viran ainoalle hakijalle Pirkko Olanterälle vai halutaanko virka uudelleen haettavaksi. Seurakuntaneuvosto päätti äänin 6–5 esittää tuomiokapitulille, että se julistaa viran uudelleen haettavaksi.

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli käsittelee asiaa kevään 2019 aikana. Tarkemmat tiedot ja mm. hakuaika tiedotetaan tuomiokapitulin istunnon jälkeen.

Tuomiokapituli on antanut kirkkoherra Helena Nykäselle viranhoitomääräyksen ajalle 1.3.–31.5.2019.

Lisätietoja, lääninrovasti Arto Penttinen, 0400 914 006, arto.penttinen@evl.fi

Thu Apr 11 08:59:00 EEST 2019