Metsäpirtin kurssi- ja leirikeskus myyntiin

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että Iisalmen Metsäpirtin kurssi- ja leirikeskus laitetaan julkiseen myyntiin. Yhteinen kirkkoneuvosto teki aikaisemmin päätöksen asuntolaosan purkamisesta, mutta aihe otettiin uudelleen käsittelyyn eilen 22.9.

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että Iisalmen Metsäpirtin kurssi- ja leirikeskus laitetaan julkiseen myyntiin. Yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu seuraavan kerran 13.10.2015.

Leirikeskuksen asuntolaosassa on havaittu sisäilmaongelmia, ja niitä on korjattu ongelmien esille tullessa. Purkupäätös asuntolaosasta tehtiin yhteisessä kirkkoneuvostossa kesäkuussa 2015. Tuolloin päätettiin esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että majoitusosa puretaan syksyn 2015 aikana, koska sen korjaaminen tulee liian kalliiksi. Samalla päätettiin esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että purkamiseen myönnetään 50.000 euron suuruinen määräraha. Kesäkuun päätös sisälsi lisäksi esityksen, että päärakennuksen säilymistä yhtymän omistuksessa selvitetään myöhemmin.

Leirikeskus valmistui vuonna 1976 ja se on peruskorjattu vuosina 1998–2000. Keskuksessa on laajat kokoontumistilat noin 240 henkilölle, ja pihapiirissä on myös rantasauna ja kerhotilana toimiva Metsämökki, jossa kokoontuu mm. seurakunnan päivä- ja perhekerhoja. Kurssi- ja leirikeskus sijaitsee osoitteessa Vanha Kainuuntie 6a, 74170 Iisalmi. Metsäpirtin päärakennus on vuokrattu yrittäjälle.

Lisätietoja,

Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

2015-09-23 08:58:00.0