Sonkajärven kirkkoherra valitaan tulevana sunnuntaina

Sonkajärven seurakunnan uusi kirkkoherra valitaan tulevana sunnuntaina 20. syyskuuta.
4081062_MikkojaHelena_uusi_L.jpg

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti helmikuussa 2015, Sonkajärven seurakuntaneuvoston pyynnöstä, että seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvosto. Kirkkoherran virka julkistettiin haettavaksi 30. maaliskuuta 2015, ja määräaikaan mennessä virkaa hakivat Sonkajärven vt. kirkkoherrana toimiva pastori Helena Nykänen (syntynyt vuonna 1953) sekä Järvi-Kuopion seurakunnan kappalainen Mikko Huhtala (syntynyt vuonna 1966).

Molemmat ehdokkaat antavat vaalinäytteet toimittamalla päiväjumalanpalveluksen tasa-arvoisina, aakkosjärjestyksen mukaan. Mikko Huhtalan vaalinäyte kuultiin su 13.9. ja Helena Nykäsen vaalinäyte kuullaan tulevana su 20.9.2015 Sonkajärven kirkossa. Molemmat ehdokkaat ovat myös seurakuntalaisten tentattavana vaalinäytteiden jälkeen. Huhtalan tentti oli jo viime sunnuntaina Sonkajärven seurakuntatalolla ja Nykänen on seurakuntalaisten kuultavana tänä sunnuntaina, oman vaalinäytteensä jälkeen. Lisäksi seurakuntaneuvosto haastattelee molemmat ehdokkaat henkilökohtaisesti. Sunnuntaina 20.9. seurakuntaneuvosto tekee päätöksensä erillisessä kokouksessa.

Lisätietoja, lääninrovasti Arto Penttinen, 040 0914 006, arto.penttinen@evl.fi

Fri Sep 18 12:33:00 EEST 2015