Rautavaaran joukkue voitti Piispansauvan

Aurinkoisessa säässä vietetty työttömien yhteinen virkistyspäivä kokosi maanantaina Varpaisjärvelle lähes parisataa osallistujaa ympäri Pohjois-Savoa. Kiertopalkintona toimiva piispansauva matkaa voittajajoukkueen mukana Rautavaaralle.
Piispansauva_200x200_Maria Ojanperä_THUMB.jpg

Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkossa pidetyssä viikkomessussa saarnasi Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen. Hän muistutti rakastavasta ja armollisesta Jumalasta, joka tietää huolemme ja on myötätuntoinen. Viikkomessun jälkeen nautittiin keväisestä säästä ja mukavasta yhdessäolosta ulkoilmassa.

Kilpailut käytiin kolmihenkisin joukkuein. Voiton nappasi Rautavaaran joukkue, jossa kilpailivat Matti Pursiainen, Toini Miettinen ja Eerik Hietala. Juoksulajissa pujoteltiin pitkin juoksurataa hernepussit olkapäällä, tarkkuusheitossa viskattiin hevosenkenkää mahdollisimman lähelle kahvakuulaa ja sorminäppäryyttä tarvittiin hamahelmien keruu-viestissä. Ensi vuonna Piispansauva kisataan voittajajoukkueen myötä Rautavaaralla.

Tapahtuman toteuttivat tänä vuonna yhteistyössä Varpaisjärven seurakunta, Lapinlahden Työttömien Tuki ry, Lapinlahden kunta, Varpaisjärven Vire ja harrastajateatteriryhmä Sypäkät. Tapahtuma järjestettiin jo 21. kerran.

Lisätietoja: Varpaisjärven seurakunta, diakoni Katja Saarela, 040 8272 940, katja.saarela@evl.fi

Tue Apr 04 09:46:00 EEST 2017