Sonkajärven kirkkoherraksi kaksi hakijaa

Sonkajärven seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi haki määräaikaan mennessä kaksi hakijaa, Helena Nykänen ja Mikko Huhtala. Lopullisen päätöksen kirkkoherran valinnasta tekee Sonkajärven seurakuntaneuvosto.
1459247_MikkojaHelena_verkko_L.jpg

Kuopion hiippakunnan tuomikapituli päätti helmikuussa, Sonkajärven seurakuntaneuvoston pyynnöstä, että seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvosto. Kirkkoherran virka julkistettiin haettavaksi 30.3.2015 klo 15 mennessä. Määräaikaan mennessä virkaa hakivat Sonkajärven vt. kirkkoherrana toimiva Helena Nykänen (syntynyt vuonna 1953) sekä Järvi-Kuopion seurakunnan kappalainen Mikko Huhtala (syntynyt vuonna 1966).

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli haastattelee hakijat ja asessori Heikki Holkeri tutkii hakijoiden kelpoisuuden tehtävään sekä tekee ehdotuksen tuomiokapitulin lausunnosta. Lausunto lähtee seurakuntaneuvostolle, joka tekee vielä päätöksen mahdollisista haastatteluista. Lopullisen päätöksen tekee Sonkajärven seurakuntaneuvosto. Virantäyttöprosessi kestää arviolta syyskuulle saakka. Vt. kirkkoherrana toimii 31.8.2015 saakka Helena Nykänen.

Lisätietoja,

Kuopion hiippakunta, tuomiokapituli, notaari, tuomiokapitulin istuntojen sihteeri, Marja-Sisko Aalto, 044 7050 604
Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvoston varapuheenjohtaja Eino Luukkonen, 040 580 2195

Wed Apr 01 12:24:00 EEST 2015