Uutisia

Täältä löydät kaikki Ylä-Savon seurakuntayhtymän julkaisemat uutiset. Uutisia löytyy vuodesta 2014 lähtien. Seurakunnat julkaisevat omaa toimintaa koskevat uutiset omilla verkkosivuillaan.

Seurakuntien uutisiin pääset seuraavista linkeistä: IisalmiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, LapinlahtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, PielavesiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, SonkajärviLinkki avautuu uudessa välilehdessä, VarpaisjärviLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sonkajärven seurakunnan kirkkoherran viranhakua jatkettu

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on jatkanut Sonkajärven kirkkoherran viran hakuaikaa. Hakuaika päättyy 29.11. klo 15.00. Viranhaun jatkamisen syynä on hakujärjestelmässä ollut tekninen virhe.

Sonkajärven seurakunnan kirkkoherran viranhakemisessa tapahtui KirkkoHR-järjestelmässä tekninen virhe, jonka vuoksi mahdolliset viranhakijat eivät ole voineet täyttää sähköistä hakemusta järjestelmän kautta. Kuopion hiippakunnan tuomiokapitulissa virhe huomattiin 5. marraskuuta. Asia käsiteltiin 15.11. tuomiokapitulin kokouksessa, jossa päätettiin hakuajan jatkamisesta.

Sonkajärven seurakunnan kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla, jonka toimittaa Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvosto. Virka tulee avoimeksi 1.1.2019 lukien, koska kirkkoherra Helena Nykänen jää eläkkeelle vuoden 2019 alussa.

Lisätietoja,
Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli, notaari Janne Bovellan, 044 7050 604, janne.h.bovellan@evl.fi

2018-11-15 17:37:00.0