Uutisia

Täältä löydät kaikki Ylä-Savon seurakuntayhtymän julkaisemat uutiset. Uutisia löytyy vuodesta 2014 lähtien. Seurakunnat julkaisevat omaa toimintaa koskevat uutiset omilla verkkosivuillaan.

Seurakuntien uutisiin pääset seuraavista linkeistä: IisalmiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, LapinlahtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, PielavesiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, SonkajärviLinkki avautuu uudessa välilehdessä, VarpaisjärviLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vuoden 2019 kirkollisvero pysyy ennallaan 1,65 prosentissa

Seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto ja yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuivat keskiviikkona 12.9.2018 käsittelemään mm. vuoden 2019 kirkollisveron tuloveroprosenttia, Sonkajärven pappilan myyntiä ja tiedottajan viran täyttöä.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkollisveron tuloveroprosentti on vuoden 2016 alusta lukien ollut 1,65 %. Talouden edelleen jatkuvista haasteista huolimatta on kirkollisveron tuloveroprosentti tarkoituksenmukaista pitää 1,65 %:ssa ja pyrkiä noudattamaan erittäin tiukkaa ja säästötavoitteet toteuttavaa budjettikuria. Yhteinen kirkkovaltuusto päätti yhteisen kirkkoneuvoston esityksen mukaan, että vuoden 2019 tuloveroprosentti on 1,65 %.

Sonkajärven pappila rakennuksineen ja n. 0,7792 ha:n suuruisine tontteineen myydään Johanna Loposelle hintaan 68.000 euroa. Päätös alistetaan vielä Kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti myöntää täyttöluvan viestintäpalveluiden tiedottajan viralle ja virka tulee haettavaksi ajalla 17.12.2018–10.1.2019. Hakuilmoitus julkaistaan em. aikataulun mukaan.

Pöytäkirjat löytyvät verkosta: yhteinen kirkkoneuvosto ja yhteinen kirkkovaltuusto

Lisätietoja
Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka p. 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

2018-09-13 08:51:00.0