Uutisia

Täältä löydät kaikki Ylä-Savon seurakuntayhtymän julkaisemat uutiset. Uutisia löytyy vuodesta 2014 lähtien. Seurakunnat julkaisevat omaa toimintaa koskevat uutiset omilla verkkosivuillaan.

Seurakuntien uutisiin pääset seuraavista linkeistä: IisalmiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, LapinlahtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, PielavesiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, SonkajärviLinkki avautuu uudessa välilehdessä, VarpaisjärviLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Olvi-säätiöltä tukea Iisaaren kehittämiseen

Ylä-Savon seurakuntayhtymä on saanut Olvi-säätiöltä tukea 120 000 euroa Iisaaren leirikeskuksen kehittämishankkeeseen. Avustusta saatiin kahden mökin rakennukseen ja ympäristötöihin.

Olvi-säätiön 120 000 euron avustus jakaantuu kahteen osaan: 82 666 euroa myönnettiin kahden hirsimökin rakennuskustannuksiin ja 37 200 euroa ulkopuolisiin ympäristötöihin. Rahoitusta haettiin Olvi-säätiöltä, koska kehityshankkeen rahoitus ei muutoin järjestynyt.

Seurakuntayhtymä kehittää saaren toimintaa

Iisaaressa järjestetään lasten ja nuorten leirejä, erityisesti rippikouluja. Kehityshankkeen tavoitteena on hyödyntää saaren luonnonvaroja mahdollisimman monipuolisesti. Tavoitteena on lisäksi saada toimivat ja ajanmukaiset tilat, jotta käyttöastetta voidaan lisätä seurakuntayhtymän viiden oman seurakunnan lisäksi myös ulkopuolisten käyttöön.

Ekologinen leirikeskus

Iisaaresta on tulossa ekologinen leirikeskus, jonne tehdään aurinkosähköjärjestelmä, biokäymälät ja ilmalämpöpumppu sekä rakennetaan uudet hirsiset majoitusmökit ja lisätään suihkutiloja. Lisäksi valaistusta uudistetaan led-tekniikalla. Saareen rakennetaan myös sakraalitilat ja opetustilaa laajennetaan. Ylä-Savon Veturi ry myönsi Iisaaren kehityshankkeelle tukea mm. ekovessoihin ja aurinkoenergiaan.

Iisaaren leirikeskus on Iisalmen seurakunnan vuonna 1982 rakentama luonnonkaunis paikka, jossa lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus tutustua luonnon monimuotoisuuteen, saaren kauniiseen luontoon ja vesillä liikkumiseen.

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi​

Mon Jun 11 13:06:00 EEST 2018