Kesän 2016 leirit järjestetään Marjoniemessä normaalisti

Pielaveden Marjoniemen leirikeskus on päätetty myydä, mutta tulevan kesän 2016 leirit järjestetään vielä normaalisti.

Kuva: Eemeli Kiukkonen
Web_Marjoniemi_L.jpg

Helmikuussa kokoontunut Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto päätti, että Pielaveden Marjoniemen leirikeskus myydään. Pielaveden seurakuntaneuvosto antoi lausuntonsa kiinteistöstä luopumisesta jo syksyllä 2014. Marjoniemen leirikeskus ei sovellu mm. talvikäyttöiseen leiritoimintaan, koska keittiötalossa ei ole lämmitystä. Päätösten pöytäkirjat voit katsoa täältä.

Kaikki Pielaveden seurakunnan Marjoniemen leirikeskukseen kesälle 2016 suunnitellut leirit järjestetään kuitenkin normaalisti. Kesän 2017 leirit järjestetään seurakuntayhtymän Sukevan Hirsikankaan leirikeskuksessa ja leireistä tiedotetaan Pielaveden seurakunnan kotisivuilla ja paikallislehden kirkollisissa ilmoituksissa.

Ylä-Savon seurakuntayhtymä on päättänyt vähentää leirikeskusten määrää viidestä kolmeen, koska toiminta voidaan järjestää kahdessa ympärivuotisessa leirikeskuksessa. Leirit on mahdollista järjestää keskitettyinä muutamassa yhteisessä, ympäri vuoden käytössä olevassa, leirikeskuksessa ja näin on toimittu vuoden verran. Tarpeettomista kiinteistöistä luopuminen on järkevää, koska ylläpito- ja korjauskustannukset ovat suuria.

Lisätietoja yhteisen kirkkoneuvoston päätöksistä antaa hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi ja

Pielaveden seurakunnan leireistä lisätietoja nuorisotyönohjaaja Jyrki Kiukkonen, 040 0811 466, jyrki.kiukkonen@evl.fi

Tue Mar 08 10:53:36 EET 2016