Piparkakkuja aamuruuhkassa

Lapinlahden, Pielaveden ja Varpaisjärven seurakunnat ilahduttivat aamuruuhkissa jakamalla piparkakkuja työmatkalaisille ja muille aamuvirkuille. Kysymyksessä oli kirkon valtakunnallinen piparkakkukampanja, jonka tavoitteena on levittää hyvää joulumieltä ja se perustuu antamisen iloon.

Tempaukseen osallistuvat seurakunnat jakoivat muutaman piparkakun sisältäviä pusseja, joihin osa seurakunnista oli painattanut myös joulutervehdyksensä. Piparkakkuja jaettiin työmatkalaisille ja muille paikkakuntalaisille torstaina 3.12. aamuruuhkan aikaan eli noin klo 7-9 välisenä aikana tai niin kauan kuin pipareita riitti. Jakelupaikkoina olivat mm. kauppojen edustat, pääkadut ja kunnan virastotalot eli paikat, joiden läpi kulkee aamuisin paljon ihmisiä. Jakelijoina toimivat seurakuntien työntekijät ja vapaaehtoiset. Koska tarkoitus oli yllättää, tempaus pidettiin salassa aina tapahtumahetkeen saakka.

Lisätietoja seurakunnistamme:

Lapinlahden seurakunta: Päivi Kasurinen, p. 040 751 1070
Pielaveden seurakunta: Minna Sahlberg, p. 040 743 2037
Varpaisjärven seurakunta: Katja Saarela, p. 040 8272 940

Yli 100 000 piparkakkua

Vantaalta alkunsa saanut kampanja järjestettiin nyt viidettä kertaa. Pari vuotta sitten mukaan lähtivät Helsingin seurakunnat ja viime vuonna tempaukseen liittyivät seurakunnat Espoosta sekä Kauniaisten ruotsinkielinen seurakunta. Tänä vuonna piparkakkuja jaettiin ensimmäistä kertaa myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Kuopion seurakunnat ja Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnista Lapinlahti, Pielavesi ja Varpaisjärvi olivat tänä vuonna mukana ensimmäistä kertaa. Koko maassa jaettiin ainakin 102 800 piparkakkua. Tempaus toteutettiin kaikissa siihen osallistuvissa seurakunnissa samanlaisella konseptilla.

Thu Dec 03 07:00:00 EET 2015