Iisalmen kirkkoherran virka todennäköisesti avoimeksi

Iisalmen seurakunnan kirkkoherran virka tulee todennäköisesti avoimeksi vuoden 2019 alussa. Tuomiokapituli käsittelee asiaa 15. marraskuuta.
Uutinen_ylä savon seurakuntayhtymä_paatökset_6_THUMB.png

Iisalmen seurakunnan kirkkoherra Janne Bovellan jäi virkavapaalle kirkkoherran virasta elokuussa 2018 siirtyen Kuopion hiippakunnan notaarin tehtäviin. Tällä hetkellä kirkkoherran viran sijaisuutta hoitaa Risto Huotari.

Bovellan on jättänyt tuomiokapitulille anomuksen irtisanoutumisesta 1.1.2019 alkaen. Tuomiokapituli käsittelee irtisanoutumista kokouksessaan 15. marraskuuta. Tämän jälkeen Iisalmen seurakuntaneuvostolta pyydetään lausuntoa mm. millaisella vaalilla uusi kirkkoherra mahdollisesti valitaan. Seurakunta voi pyytää vaalitavaksi välitöntä vaalia eli ns. kansanvaalia tai seurakuntaneuvoston toimittamaa välillistä vaalia.

Bovellanin siirtymisestä uusiin haasteisiin tiedotettiin huhtikuussa 2018.

Tuomiokapituli aloittaa uuden kirkkoherran hakumenettelyn eron myöntämisen jälkeen, todennäköisesti joulukuussa 2018. Kirkkoherran hakumenettelyn ajan virkaa hoitaa sijainen.

Lisätietoja, notaari Janne Bovellan, 044 7050 604, janne.h.bovellan@evl.fi

Iisalmen seurakunta, vs. kirkkoherra Risto Huotari, 044 7335 200, risto.huotari@evl.fi

2018-11-08 09:05:00.0