Tiivistelmä YKN:n päätöksistä 20.5.2014

Yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui eilen 20.5.2014. Alla tiivistelmä kokouksessa päätetyistä asioista. Pöytäkirjaa pääset tarkastelemaan uutisen lopussa olevan linkin takaa.

Hyväksyttiin esityksen mukaan toiminta- ja taloussuunnitelma. 2015-2017 laadintaohjeet ja talousarvioraami vuodelle 2015 esityksen mukaan.

Leirikeskustyöryhmän raportti oli annettu yhteisen kirkkovaltuuston kokouksessa 6.5. neuvostolle uudelleen valmisteltavaksi. Lisäselvityksen saannin jälkeen esitetään edelleen valtuustolle sama esitys, jonka mukaan vuosien 2014-2015 aikana laitetaan myyntiin Karsanlahden leirikeskuksen lisäksi (on jo myynnissä) Iisaaren ja Marjoniemen leirikeskukset, jolloin jäljelle jää kolme leirikeskusta.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätyi kahden äänestyksen jälkeen Tuomirannan leirituvan kohdalla siihen päätökseen,että alueen hirsirakennus puretaan, mutta testamentilla saatu Tuomiranta 20:80 -tila säilyy seurakuntayhtymän omistuksessa. Tämän jälkeen
Haapasyrjä 20:80 -tila voidaan myydä. Haapasyrjä-tila ei liity testamenttiin. Perusteena päätökselle on rakennusten huono kunto ja tarkoitus kehittää niitä kiinteistöjä, jotka pitkällä aikavälillä säilyvät seurakunnan omistuksessa (Iisalmessa Metsäpirtin leirikeskuksen tilat).

Päätettiin olla perimättä tilavuokria eläkeläisjärjestöiltä
1.9.2014 lukien. Päätös liittyy Eläkeliiton paikallisyhdistysten
aloitteisiin.

Valittiin Sonkajärven seurakuntatalon LVI-saneerauksen
urakoitsijaksi Iisalmen Putkiasennus hintaan 60.760,00 euroa (sis. alv 24 ). Rakennustyöt tilataan tuntiveloitustyönä.

Kokouksen pöytäkirjat tarkastettiin kokouksessa ja se on kokonaisuudessaan luettavissa seurakuntayhtymän verkkosivuilta kohdasta Hallinto > Päätöksenteko > yhteisen kirkkoneuvoston pöytäkirjat

Lisätietoja,

Katariina Bergbacka