Ylä-Savon seurakuntayhtymä työllistää tänä kesänä noin 70 nuorta

Ylä-Savon seurakuntayhtymä ja sen seurakunnat työllistävät tulevana kesänä noin 70 nuorta. Työpaikat sijoittuvat pääsääntöisesti Iisalmen seurakunnan nuorisotyön rippikoulu-ja leiritoimintaan, seurakuntayhtymän ateriapalveluihin ja hautausmaille sekä kiinteistötoimeen. Kesätyöpaikkojen hakuaika on nyt!
1138605_Tiekirkkooppat 2012_180215_L.jpg

Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien tarjoamat kesätyöpaikat jakaantuvat seurakuntien paikkakunnille eli Iisalmeen, Lapinlahdelle, Pielavedelle, Sonkajärvelle ja Varpaisjärvelle. Kiinteistötoimen työpaikat keskittyvät mm. ruohonleikkaukseen ja siivoustyöhön. Hautausmaalla työt koostuvat taas hautojen hoidosta ja viheralueen kunnossapidosta, haravoinnista, kukkien kastelusta ja roskien lajittelusta. Iisalmen seurakunnan nuorisotyössä kesätyöntekijöitä on mm. rippikoululeirillä ja lasten leireillä.

Iisalmen nuorisotoimen kesätyöpaikkahaku on jo loppusuoralla, koska haku on päällä jatkuvasti, mutta muiden paikkojen tiedot löytyvät verkkosivuilta täälta.  Jokaisesta työpaikasta on erillinen hakuohje ja lomakkeet.

”Kesätyöntekijät ovat seurakunnille tärkeä voimavara. Kesätyön kautta nuoret saavat kosketuksen työelämään sekä voivat tutustua seurakuntaan ja kirkon toimintaan”, kertoo Ylä-Savon seurakuntayhtymän hallintojohtajaKatariina Bergbacka.

Wed Feb 18 12:29:16 EET 2015